تبليغات محيطي , بيلبورد , btl

تبليغات btl چيست؟

تبليغات btl برند به هنر احياي برند گفته مي شود كه با كمك طراحي تجربيات گوناگون، مصرف كننده را به اقدام براي خريد فرا ميخواند. اين تكتيك يكي از موثرترين فرايند هايي است كه برند را به بازار و مخاطب مورد نظر مي شناساند ودر نتيجه، افزايش آگاهي و تعامل با مصرف كننده را به ارمغان مي آورد.

 

نمونه ها و انواع تبليغات BTL


نوع اول تبليغات btl – كمپين ارائه ي نمونه ي محصول

در اين روش، برندها مستقيما به سراغ مخاطبان مورد نظر در مكان هاي خاص رفته و نمونه هاي محصول را كه يا هنوز در بازار عرضه نشده يا به تازگي عرضه شده است را به رايگان بين آن ها توزيع مي كنند. اين يكي از بهترين روش هاي تبليغ محصول و همچنين جمع آوري بازخورد از سوي مصرف كنندگان است.

رِد بول (Red Bull) كه از معروفترين نوشيدني ها است، كمپين نمونه ي محصول را در دفاتر شركتي مختلف، به ويژه مراكز تماس و برون سپاري پردازش اطلاعات (KPO) به اجرا درآورده است. به اين صورت كه آن ها، قوطي هاي نوشابه ي رايگان را بين كاركنان اين شركت ها توزيع ميكنند. اين نوشيدني به منظور افزايش سطح انرژي ساخته شده است و اين دقيقا يكي از مشخصه هاي كاركنان مراكز تماس است چون كه ساعت هاي طولاني و در شيفت هاي شب مشغول كارند.

علاوه بر اين، شركت رِد بول از اسپانسرهاي رويدادهاي مختلف ورزشي در سراسر جهان است كه ورزشكاران را كه به طور مستمر نيازمند نوشيدني هاي تقويت كننده ي انرژي هستند را هدف قرار ميدهد.

نوع دوم تبليغات btl – بازاريابي تجربي

 

با پيشرفت تكنولوژي ، تكنيك بازاريابي تجربي و برندينگ هم وارد مقوله شده است و ثابت كرده است كه ميتواند در نمايش محصولات و خدمات برندها از طريق واقعيت مجازي و افزوده بسيار كارامد باشد.

بسياري از توسعه دهندگان املاك و مستغلات، براي نمايش طرحهاي اجرايي خود و همچنين امكانات، تسهيلات و ساير ويژگيها با بهره گيري از طرح هاي سه بعدي و ويديوهاي مجازي، بيننده را به سفري به درون فضاي داخلي آپارتمانها ميبرند، و نيز با برپايي غرفه ها و كيوسك هاي نوآورانه در نمايشگاه هاي مختلف تجاري در سطح ملي و بين المللي، تجربه اي كاملا به ياد ماندني را براي مصرف كنندگان رقم ميزنند كه در نهايت رشد فروش و آگاهي از برند (brand awareness ) را به دنبال خواهد داشت.

نوع سوم تبليغات btl- تبليغات در فروشگاه يا مراكز تجاري

 

اين شيوه ي بازاريابي توسط بسياري از شركت هاي دنيا به كار گرفته ميشود، به اين صورت كه آنها فضاي بازي را در مراكز معروف خريد در اختيار ميگيرند و براي مثال نمونه ي واقعي خودروي تازه به بازار آمده ي خود را در معرض ديد مصرف كنندگان قرار ميدهند. اين گونه فعاليت ها، بيشتر در آخر هفته ها و فستيوال هاي حراج مراكز خريد كه با افزايش تعداد بازديد كنندگان همراه است اجرا ميشود و مصرف كنندگان ميتوانند به صورت عيني و ملموس كليه ويژگيهاي خودرو را محك بزند، به صورت آزمايشي با آن رانندگي كنند و تمام اطلاعات مورد نياز جهت اقدام براي تصميم گيري به خريد را جمع آوري نمايند.

ويژگي هاي تبليغات btl

 

• هدف اصلي تبليغات btl اين نيست كه مشوقي براي فروش بيشتر باشد، بلكه ايجاد آگاهي از برند و تعامل هر چه بيشتر با مشتري است كه هشياري نسبت به برند را در ذهن مشتري ايجاد مي كند و او را به برند وفادار كند.

• تحقق اين امر كار يك نفر نيست، بلكه يك كار گروهي است؛ از اين رو، مهم است كه برند، آژانس تبليغاتي را در اختيار بگيرد كه در خصوص روش و تكنيك هاي فعال سازي برند مجرب باشد و دقيقه به دقيقه ملاحظات لازم جهت پيشروي موفق كمپين تبليغاتي را تحت نظر داشته باشد.

• تبليغات btl ، بخش مهمي از تركيب بازاريابي را كه شامل محصول، قيمت، تبليغ و مكان است، را در برميگيرد؛ از اين رو، برنامه ريزي و تدبير استراتژيكي كمپين تبليغات btl درباره ي برنامه ريزي درست منابع و بودجه ي موجود بسيار حائز اهميت است. در اينصورت ميتوان نرخ بازگشت سرمايه گذاري مطلوبي را انتظار داشت.

• همواره ميتوان كمپين را قبل از نهايي شدن، مورد آزمون قرار داد زيرا كه بنيان اصلي آن بر پايه ي سرو و كار داشتن با مخاطبان در محيطي پويا بنا شده است. كمپين تبليغاتي بايد در هماهنگي با نيروها در بازار و تغيير سليقه ي مشتريان محتاطانه عمل كند.

اهميت تبليغات btl

1. نوآوري

 

كمپين تبليغات btl ، تكنيك هاي سنتي بازاريابي را در هم ميشكند و فاكتورهايي نظير نوآوري را وارد بحث ميكند كه موجب جلب بيشتر مشتري شده و مي تواند يك نام تجاري را به برندي شناخته شده تبديل كند كه در رويكرد و دسترسي به مشتري پيشرفته و پيشگام عمل ميكند.

2. دسترسي مستقيم

ابزار بازاريابي مانند كمپين هاي ديجيتال، تبليغات در رسانه هاي اجتماعي، تبليغات چاپي و تلويزيوني و ديگر روش هاي سنتي، زمان طولاني را صرف جمع آوري و ارزيابي واكنش مشتري نسبت به محصولات و خدمات ارائه شده ميكنند. اما طرز كار كمپين هاي تبليغات btl با موارد فوق، فرق بسزايي دارد زيرا امكان اين را فراهم مي آورند تا برند بتواند به صورت مستقيم و يك به يك به مصرف كننده دسترسي پيدا كند، با آن ها گفتگو كند و اطلاعات مورد نياز را با آن ها در ميان بگذارد. اين روش نه تنها از نظر صرفه جويي در زمان با ارزش است، بلكه موجب ميشود بتوانيد از منابعي كه در اختيار داريد به صورت بهينه استفاده كنيد.

۳. بازخورد مصرف كننده

 

كمپين هاي ارائه ي نمونه محصول، يكي از بهترين راهها براي دريافت بازخورد مصرف كننده نسبت به محصولات و خدمات ارائه شده ي برند است. با حصول بازخورد دست اول و ابتدايي، برند قادر خواهد بود در صورت نياز، تغييرات جزئي و يا اقدامات اصلاحي را در محصول ايجاد كند.

۴. آگاهي از برند

 

تبليغات btl باعث برقراري ارتباط مستقيم و تعامل با مصرف كنندگان مي شود. در نتيجه به طور كلي ميتوان سطح بالاتري از آگاهي از برند را در بازار و همچنين در ذهن مصرف كنندگان شاهد بود زيرا بكارگيري روش هاي مدرن تبليغ و بازاريابي، موجب تسهيل جايگاه برند ميشود.

۵. جايگاه برند

 

دسترسي مستقيم، تعامل و تجربه ي مصرف كنندگان از محصول طي چنين فعاليت هايي، باعث تقويت برند در ذهن مردم مي شود.

۶. اثر موجي

 

همانطور كه در بخش قبل توضيح داده شد، تبليغات btl بخشي جدايي ناپذير از تركيب بازاريابي است و چنين كمپيني، انگيزه ي لازم را براي ساير فعاليت هاي آنلاين و آفلاين بازاريابي و تبليغاتي كه توسط برند مورد نظر در حال انجام است، ايجاد مي كند و موجب برانگيختن اثر موجي ميشود.

۷. اثر بلند مدت

 

تبليغات btl برند كاملا از شيوه هاي سنتي و ديگر روش هاي تبليغاتي متمايز هستند و چون بر پايه ي دسترسي مستقيم و تعامل با مصرف كننده استوارند، تاثيرشان مدت طولاني تري در ذهن ها باقي ميماند كه منجر به افزايش تعامل و وفاداري مي شود.

با توجه به پويايي تغييرات كسب و كار ها ، ضروري است كه برند ها، جايگاهي برجسته براي خود دست و پا كنند و با بهره گيري از ايده ها و ابزار خلاقانه بتوانند در تراكم و اشباع كنوني بازار بيشتر به چشم بيايند وموقعيت برجسته تري را در ذهن مصرف كنندگان تثبيت كنند. در پايان بايد گفت كه تبليغات btl يكي از بهترين تكنيك ها براي رسيدن به اهدافي نظير آگاهي از برند، وفاداري مشتري و فروش بيشتر است.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 610
+ نوشته شده: 1398/2/23 ساعت: ۰۹ توسط:koosha :