چرا لوگوها در تبليغات مهم هستند؟
هنگام تبليغات براي يك كسبوكار، براي اطمينان از اينكه يك برند يا نام تجاري از بالاترين پتانسيل خود استفاده ميكند روشهاي مختلفي وجود دارد.
استفاده از لوگوها يكي از انواع روش هاي تبليغاتي است كه بسياري از كسب و كارها آن را ناديده مي گيرند، گرچه استفاده از آن نتايج بسيارخوبي به ارمغان ميآورد. سازمانها، شركتها و مؤسسات تجاري براي ارتقاء شناخت عمومي از طراحي لوگو استفاده ميكنند.
همواره لوگوها به عنوان بخش مهمي از بازاريابي و هويت يك برند مطرح بودهاند. لوگوهاي تبليغاتي از طريق نمايش بصري يك برند ميتوانند اصول و ارزش هاي اصلي يك برند را كه منافع نمادين كسب و كار ناميده مي شوند ارتقا و گسترش دهند. به همين دليل، لوگوها در ارائه يك نقطهي اتصال بين شركت و مشتريان نقش اساسي را ايفا ميكنند. از اين نظر تبليغات با استفاده از لوگوها اهميت ويژهاي دارد، بنابراين گرفتن حق كپي رايت (مالكيت حقوق معنوي) براي لوگوي تبليغاتي بسيار مهم است.نمونههايي از لوگوهاي تبليغاتي را ميتوان در تمامي برندهاي اصلي و مشهور مشاهده نمود؛ برندهايي مانند، مك دونالدز ، كوكاكولا و اپل و … همه با لوگوي برند خود شناخته شدهاند. تبليغات با استفاده از طراحي لوگوي تبليغاتي برند شما، يك رويكرد عالي براي نمايش نام تجاري به روشي قدرتمند است.
اما چرا لوگوها در تبليغات يك كسبوكار تا اين حد اهميت دارند؟
مطلب زير اطلاعاتي در مورد اينكه چرا لوگوها براي تبليغات مهم هستند و اينكه شما چگونه ميتوانيد از لوگوي خود به طور مؤثرتري استفاده كنيد در اختيارتان قرار مي دهد.
پنج دليل اهميت لوگوها در تبليغات تجاري
1. لوگو، هويت سازماني و اعتماد براي شركت مي سازد.
درج لوگوي برند و ساير لوگوهاي مورد اعتماد در كمپينهاي تبليغاتي شما ميتواند به ساخت هويت سازماني برندتان در نگاه مشتريان احتمالي و عموم مردم كمك كند. بسياري از برندها مانند مك دونالدز هويت سازماني كمپاني خود را با استفده از لوگوي خود ايجاد كردهاند و آن را از طريق تمام روشهاي تبليغاتي خود به معرض نمايش ميگذارند. هرچه لوگوي برندتان بيشتر در فعاليتهاي تبليغاتي شما نمايش داده شود، اعتماد به نفس و هويت بيشتري از مردم كسب خواهيد كرد كه به نوبه خود منجر به فروش بيشتر و در نتيجه سود و درآمد بيشتر خواهد شد.لوگوهاي كوچكتر (مانند نماد اعتماد الكترونيكي ) كه در وب سايت ها قرار مي گيرند نيز مهم هستند زيرا به مشتريان نشان مي دهند شما يك سايت محترم و قابل اطمينان براي استفاده هستيد. بدون استفاده از اين نوع لوگوها، ممكن است عموم مردم، كمي براي خريد از شما احتياط كنند و اين موضوع مي تواند در حاشيه سود نهايي شما تأثير گذار باشد.
2. لوگو باعث ميشود نام تجاري شما بيشتر نمايش داده شود.
تبليغات با استفاده از لوگو براي نمايش بيشتر برند شما در سطح ملي و بين المللي ضروري است. نمايش لوگو در همهي رسانههاي تبليغاتي، اين امكان را به شما مي دهد تا برند خود را در معرض ديد گسترهي وسيعتري از مخاطبان قرار دهيد.اين امر بهنوبهيخود به شما كمك مي كند از طريق ساخت يك نام تجاري محترم به وسيله روشهاي تبليغاتي متعدد و مكرر سود كنيد.
3. لوگو شما را با مشتريانتان پيوند ميدهد.
تبليغات از طريق لوگو براي ايجاد ارتباط يكي از بهترين راه هايي است كه از طريق آن ميتوانيد با مشتريان خود ارتباط برقرار كرده و از آنها پاسخ مثبت بگيريد. در سطح شخصيتر ارتباط با مشتري، وارد كردن لوگوي برند شما در تبليغاتتان به مشتريان كمك ميكند تا با محصولي كه مي خواهيد بفروشيد، ارتباط عميقتري برقرار كنند. به ياد داشته باشيد كه مشتريان شما بايد بتوانند با كسبوكار شما ارتباط برقرار كنند، كه اين امر را لوگوي شما انجام داده و ارتباط بين كسب و كار و مشتري را برقرار مي كند.
4. لوگو برنامه تبليغات را بسيار سادهتر ميكند
برنامه ريزي تبليغات بر پايهي لوگو كار سادهتري نسبت به شرايط خلاف آن است. درست است كه مي توانيد يك بيلبورد عالي با نوشته بسازيد يا عكس تبليغاتي ايجاد كنيد اما بايد به خاطر داشته باشيد كه همه افراد وقت ندارند كه بايستند و تبليغات شما را بخوانند. اينجاست كه يك لوگو با طراحي حرفهاي ميتواند به شما كمك كند.قراردادن لوگوي شركت به تنهايي و يا به همراه متن يا تصوير مينيمال، به مخاطب هدفگذاري شده شما اين فرصت را مي دهد كه به سرعت نگاه اجمالي بيندازد، برند را بشناسد و به راه خود ادامه دهد. در اين حالت تصوير نام تجاري شما در ذهن آنها حك خواهد شد و بعداً آن را به خاطر خواهند آورد.استفاده از لوگوهاي تبليغاتي به تنهايي يا ساخت تبليغات بر اساس آنها در رسانه ها، بسيار سادهتر است و به شما امكان مي دهد تا در كل سال تبليغاتي قدرتمند و در عين حال مرتبط انجام دهيد.
5. لوگو، برنامه بازاريابي محتوا را آسانتر ميكند.
بسته به شغلتان، تبليغات شما به نوعي متن نياز دارد تا به مشتريان بگوييد چه چيزي مي فروشيد.با استفاده از لوگوي شركت به عنوان پايه و اساس، ساخت تبليغات شما با سهولت انجام ميشود.تركيب متن و لوگو براي ايجاد شهرت و ارتقاء آنچه كه بايد ارائه دهيد، اهميت بسياري دارد.هنگام ايجاد برنامه بازاريابي محتوايي با استفاده از لوگو، قبل از ارسال هرگونه تبليغ اطمينان حاصل كنيد كه طرز نوشتن كلمات و دستور زبان كاملا صحيح باشند. كمترين اشتباه ممكن است تفاوت بزرگي در اعتماد ايجاد كند.
منبع : آژانس تبليغاتي كوشا
برچسب: